Monday, June 23, 2008

aku dan rokok!

gua bukan la seorang perokok tegar tapi gua da lme berkecimpung dlm arena rokok ni, da dkt 10 taun da kot!

baru ni, time gua lepak dgn kwn gua kt dataran, gua rs lain mcm. gua rs tak cukup nafas, slalu kne tarik nafas dlm2 tapi tiap kali gua tarik dlm2, gua rs sakit kt dada, mcm ada benda yg cucuk2 jantung gua.. adess!!! malam tu gua stop la jap merokok nih!

pagi esok nya gua bangun, gua rasa okey sket dari smlm, dah xdek sakit2 dah bila gua nak tarik nafas tapi gua rasa semacam je. yang gua perasan, gua selalu menguap, nak tarik angin lebih masuk dalam paru-paru. kdg2 tu atas motor gua kne menguap, klu x menguap, gua rasa cam x cukup nafas! aduss, ni la padah nya rokok kt gua! br ni gua rasa. nasib baik ada bg small effect dlu, klu terus bagi yang berat2 cam kena heart attack ker, stroke ker, gelap masa depan gua beb!

pasni gua berazam gua nak berenti merokok! mmg susah beb nak jauhkan diri dari benda alah ni tapi nak buat caner, nyawa bukan ada spare kt umah. jadi sebelum gua 'pergi' awal, baik gua tinggalkan benda alah ni. doakan gua berjaya!

No comments: